Antreneaza-ti creierul

Orice fel de activitate  actioneaza impotriva tristetii. Este momentul sa iei din nou haturile  vietii in maini. Atunci cand faci ceva, creierul este ocupat si are mai putine ocazii sa se framante cu ganduri negre.

Imaginile inregistrate la tomograful cu emisie de pozitroni arata cat de mult se influenteaza reciproc ratiunea si emotiile. Subiectii au fost pusi in situatia de a trece prin diverse stari emotionale , in timp ce li se dadeau sa rezolve teste de inteligenta. Cele doua tipuri de activitate , emotionala si rationala, sunt prelucrate de regiuni din creier care se intersecteaza pe suprafete mari.

Daca ne indreptam atentia spre alte activitati, gandurile pasimiste nu au nicio  sansa.

Si mai bine pentru starea de spirit este ca activitatea sa se soldeze cu un succes.

In perioadele de tristete este indicat sa ne concentram asupra unor scopuri, dar fara sa ne suprasolicitam.  Creierul nu poate fi la fel de activ ca de obicei, iar capacitatea sa de lucru este redusa. De aceea se recomanda ca in astfel de perioade sa ne ocupam  de sarcini mai simple: curatenie, reparatii, cumparaturi sau corespondenta – activitati cu rol de antrenare a creierului. Aceste sarcini nu ne solicita mult , nu produc stres si la urma sunt incununate cu succes. Pentru ca de obicei sunt lasate nerezolvate, asemenea activitati pot fi foarte utile in perioadele de tristete. Atunci cand vezi rezultatul, ai senzatia placuta ca pana si tristetea a dat roade.

 

Sursa: Formula Fericirii – Stefan Klein

Publicat în Fără categorie | Lasă un comentariu

Sesiune Deschisa <> Invitat special dr. Cristian Andrei

Sesiune Deschisa « INTERCONEXIUNI III»
Invitat Dr. Cristian Andrei

O intalnire adresata iubitorilor de socializare, psihologie si dezvoltare personala.De data aceasta va invitam sa dezbatem pe tema puterii secretului in viata sociala.Ce ascundem de fapt si de ce?Exista efecte pozitive si negative ale secretelor… Cateodata avem nevoie de mister, masti, cenzura sau tabuuri in relatiile noastre, dar cum sa le gestionam corect astfel incat sa nu ne dauneze noua, sau celor din jur?

Impreuna cu dr. Cristian Andrei vom afla raspunsul la cele mai actuale intrebari legate de secretele din viata noastra.

Acum aveti ocazia sa vorbiti despre lucrurile aflate in umbra, la care contactele sociale nu pot avea acces, avand ocazia sa adresati o intrebare in scris, sub forma anonima, in cadrul intalnirii, care va ajunge la doctorul Cristian Andrei si va fi dezbatuta.

Locatia : Institutul de Relatii Umane, str. Trotusului, nr. 96
Inscrieri la : 0721 414 909 / 0726 678 940 sau la office@iru.ro
Moderator grup : Livia Radu
Invitat : Doctorul Cristian Andrei
Data: 4 Octombrie 2013
Durata : 18:00 – 20:00
Pret: 50 RON
Oferta: Fiecare participant care aduce un coleg de
sex opus beneficiaza impreuna cu acesta de o reducere de 50%.

Din motive organizatorice legate de spatiu, avem rugamintea sa ne transmiteti intentia de a participa, in scris sau telefonic, la 0726 678 940 /0721414909, sau la office@iru.ro, cu cel putin 3 zile inaintea evenimentului.
Locurile sunt limitate.

Dr. Cristian Andrei este Medic Specialist Neuropsihiatru din anul 1994.
Practica in sistem privat psihiatria, preocupat de problemele de cuplu, dezvoltarea, adaptarea si consilierea relatiilor interumane. Este atestat in teorii ale personalitatii, psihoterapii cognitive, terapia bolilor afective, cercetare psihiatrica. Din mai 2004 este atestat de Ministerul Sanatatii si Familiei ca formator de formatori in domeniul sanatatii.

Livia Radu este psiholog clinician, psihoterapeut cu formare in psihoterapia experientiala, atestat de Colegiul Psihologilor din Romania, Formator acreditat CNFPA (ANC), Specialist in Comunicare si Relatii Publice, organizator si moderator al workshopurilor “ Inteligenta Emotionala” si “Partenerul ca Terapeut”, Sedinta de Relaxare, grupuri de dezvoltare personala pentru copii.

Publicat în Fără categorie | Lasă un comentariu

Anxietatea in relatiile de dragoste

In momentul in care intram intr-o relatie cu o persoana de care ne indragostim, inevitabil in cele mai multe din cazuri apare anxietatea.
In sufletul nostru apare o teama, teama de pierdere, abandon , respingere.
Cum gestionam aceste emotii?
Albert Ellis explica in cartea sa “ Cum sa va controlati anxietatea “, care sunt convingerile pe baza carora apar aceste emotii si cum le putem diminua efectele negative.
“Sa luam un caz cat se poate de comun. Sa presupunem ca sunteti indragostit sincer si ca exista semnalmente puternice ca persoana iubita nu va intoarce neaparat dragostea. El sau ea este destul de indiferenta fata de dumneavoastra sau pare chiar sa nu va placa deloc.
Da, doar ca dumneavoastra continuati sa va doriti ca respective persoana sa va raspunda cu aceeasi intensitate afectiva si ajungeti destul de anxios gandindu-va ca el sau ea nu va face acest lucru. Cum va puteti diminua starea de anxietate?
Sa presupunem mai intai, ca sunteti foarte dornic sa obtineti afectiunea persoanei iubite. Sa ne imaginam ca manifestati in acest sens atat un imperativ, cat si o dorinta foarte puternic .
De ce? De ce ar trebui sa prespunem asta?
Pentru ca, atunci cand sunteti deosebit de anxios, trebuie sa aveti probabil un imperativ in spate. Deci sa consideram ca aceasta functioneaza si in cazul dumneavoastra.
In mod evident , preferinta sau dorinta dumneavoastra este ca persoana iubita sa va raspunda cu aceeasi afectiune.
Sa presupunem insa ca, de vreme ce sunteti foarte anxios, aceasta dorinta a ajuns in stadiul unui imperativ absolut.
Cautati si veti descoperi foarte usor un imperativ formulat , dupa cum urmeaza: “ Nu numai ca vreau din toata inima ca omul pe care-l iubesc sa ma iubeasca si el, dar am ajuns chiar sa cred ca trebuie neaparat sa o faca. Dar, de vreme ce nu face ceea ce as vrea eu sa faca si e posibil chiar ca el sa nu ma iubeasca niciodata, in aceeasi masura in care-l iubesc eu , sunt foarte anxios. Nu am nicio garantie ca voi primi ceea ce trebuie neaparat. sa primesc, astfel ca sunt extreme de anxios, in fapt, chiar panicat.”
Deci, acum avem un imperativ foarte probabil ca dumneavoastra va spuneti toate acestea cu privire la persoana iubita, din cauza careia va simtiti foarte anxios. Simplu, nu-i asa?
Daca va straduiti sa gasiti imperativul care functioneaza in cazul dumneavoastra, il veti depista probabil cu destula usurinta.
Dar cum procedati in cazul imperativului care afirma: “ Trebuie in mod absolut ca iubitul meu sa imi raspunda cu aceeasi afectiune pe care o manifest eu fata de el?”
Cum aveti de gand s-o modificati?
O solutie ar fi sa disputati aceasta afirmatie.
Scopul dumneavoastra este de a castiga afectiunea omului iubit. In principiu, persoana respectiva nu pare sa tina foarte mult la dumneavoastra si s-ar putea ca sentimentul acesta sa nu se schimbe niciodata. Apoi, va spuneti dumneavoastra insiva, ca trebuie sa se intample neaparat contrariul. Drept urmare, ca si o consecinta de ordin emotional, ajungeti sa fiti anxios. Nici acum lucrurile nu va sunt cat se poate de clare?
Convingerea care duce la starea dumneavoastra de anxietate este: “ Iubitul meu trebuie neaparat sa raspunda afectiunii mele”.
Metode de disputare ale acestor convingeri irationale gasiti in carte lui Albert Ellis : “Cum sa va controlati anxietatea.”

Sursa: Albert Ellis- Cum sa va controlati anxietatea

Publicat în Fără categorie | Lasă un comentariu

Cum sa avem grija de bunastarea noastra mentala

In afara de a apela la ajutorul de specialitate, exista multe alte moduri in care ne putem influenta pozitiv starea de bine psihic.
Observandu-ne sentimentele si comportamentul, putem determina tipurile de actiuni si situatii care ne provoaca suferinta sau ne pun in dificultate, sau dimpotriva, acele tipuri care sunt cele mai benefice pentru noi.
Incercand sa ne analizam motivatiile si abilitatile, ne putem dezvolta capacitatea de a face alegeri active in viata, in loc sa acceptam pasiv orice se intampla.
Problemele cu care se confrunta oamenii sunt foarte diferite si nu exista reguli general valabile pentru intarirea sanatatii psihice. Cu toate acestea, din experienta terapeutilor se desprind cateva sugestii generale.
  • ACCEPTATI-VA SENTIMENTELE
  • AFLATI-VA PUNCTELE VULNERABILE
  • DEZVOLTATI-VA TALENTELE SI PREOCUPARILE
  • IMPLICATI-VA IN RELATII CU ALTE PERSOANE
  • INVATATI CAND SA CERETI AJUTORUL
Acceptati-va sentimentele
Furia, tristetea, frica si sentimentul de a fi ramas fara scopuri si idealuri in viata sunt emotii neplacute si putem incerca sa ne ferim de anxietate, negand aceste sentimente.
Uneori, incercam sa evitam anxietatea confruntandu-ne cu situatii fara a trai vreo emotie, care ne conduc la o falsa modalitate de detasare sau ” raceala”, ce poate fi distructiva.
Putem incerca sa ne suprimam toate emotiile, pierzand astfel capacitatea de a accepta ca normale bucuriile si tristetile, care sunt o parte din relatia noastra cu ceilalti oameni.
Emotiile neplacute sunt o reactie normala in multe situatii.
Nu este nicio rusine sa ne fie dor de casa, sa ne fie teama cand invatam sa patinam sau sa ne suparam pe cineva care ne-a dezamagit.
Aceste emotii sunt normale si este mai bine sa le recunoastem decat sa le negam.
Cand emotiile nu pot fi exprimate in mod direct ( de exemplu: s-ar putea sa nu fie intelept sa tipi la seful tau!), este de ajutor sa gasim un alt debuseu pentru a ne elibera de tensiunea acumulata.
O plimbare lunga, lovirea unei mingi de tenis sau discutarea situatiei cu un prieten, pot risipi mania.
Aflati-va punctele vulnerabile
Descoperirea genurilor de situatii care va supara sau va fac sa reactionati exagerat, va poate ajuta sa va feriti de stres. Poate ca unii oameni va agaseaza. Puteti sa-i evitati, sau puteti incerca sa intelegeti ce anume va deranjeaza la ei. Poate ca ei par atat de echilibrati si siguri pe ei, incat va fac sa va simtiti nesiguri.
Incercarea de a stabili cauza disconfortului va poate ajuta sa vedeti situatia intr-o alta lumina. Poate ca deveniti foarte anxiosi cand trebuie sa vorbiti in fata clasei sau sa prezentati o lucrare. Din nou, puteti incerca sa evitati aceste situatii, sau puteti capata incredere in voi, urmand un curs despre vorbitul in public.
De asemenea, puteti reinterpreta situatia. In loc sa ganditi “toata lumea de abia asteapta sa ma critice de indata  ce voi deschide gura”, puteti sa va spuneti “clasa va fi interesata sa afle ce am de spus si nu ma voi lasa intimidat daca voi face cateva greseli.”
Multi oameni se simt deosebit de anxiosi cand sunt tensionati. Planificarea atenta si adecvata a muncii va poate ajuta sa nu va simtiti coplesiti in ultimul minut.
Strategia de a aloca intentionat mai mult timp decat credeti ca va este necesar pentru a ajunge la ore sau la intalniri de afaceri, poate elimina o sursa de stres.
Dezvoltati-va talentele si preocuparile
Oamenii care sunt plictisiti sau nefericiti sunt rareori interesati de ceva. Colegiile si programele comunitare de astazi, ofera ocazii practic nelimitate oamenilor de toate varstele sa-si probeze talentele in multe domenii, incluzand sportul, activitatile academice, muzica, arta, drama si artele plastice. Deseori, cu cat stiti mai multe despre o chestiune, aceasta ( si viata) devine cu  atat mai interesanta. In plus, sentimentul de competenta castigat prin dezvoltarea aptitudinilor poate veni foarte mult in sprijinul parerii bune despre sine.
Implicati-va in relatii cu alte persoane
Sentimentele de izolare si singuratate  stau la originea celor mai multe tulburari emotionale. Suntem fiinte sociale si avem nevoie de sprijinul, alinarea si asigurarile furnizate de ceilalti oameni.
Concentrarea atentiei integral asupra problemelor personale, poate duce la o preocupare nesanatoasa pentru propria persoana. Impartasirea preocuparilor cu altii  va ajuta deseori sa va vedeti problemele intr-o perspectiva mai clara.
De asemenea, preocuparea pentru binele altor persoane va poate intari sentimentul valorii personale.
Prin iubirea de semeni ne putem influenta starea noastra de bine si depasi chiar si cele mai dificile momente.

Bibliografie: Atkinson & Hilgard-  Introducere in psihlologie

Publicat în Fără categorie | Lasă un comentariu

Despre mine

Livia Radu

Formare:

  • Psiholog clinician, psihoterapeut cu formare in psihoterapia experientiala (SPER), atestat de Colegiul Psihologilor din Romania.
  • Formator acreditat CNFPA
  • Absolventa si licentiata a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei – Universitatea Bucuresti
  • Specialist in Comunicare si Relatii publice – absolventa si licentiata a facultatii de Comunicare si Relatii Publice – SNSPA
  • Specializare in psihoterapia de cuplu si familie.

Experienta:

  • Psihoterapie individuala si terapie de cuplu, familie, copil, dramaterapie si meditatie creativa in cadrul Institutului de Relatii Umane
  • Workshop « Partenerul de terapeut » si  « Alegeri Constiente » serie de 4 intalniri ce au in vedere dezvoltarea abilitatilor de comunicare si relationare in cuplu si gestionarea conflictelor, in vederea construirii si mentinerii unei relatii sanatoase. Co-moderator Andreea Onutu ;
  • Workshop «  Inteligenta Emotionala » curs destinat dezvoltarii capacitatii de empatie si gestionarea emotiilor. Co-moderator Andreea Onutu ;
  • «  Sedinta de Relaxare »   ce presupune  insusirea ablitatilor de relaxare prin tehnici de autocontrol, meditatie creativa si hipnoza. Co-moderator Rocsana Urechiatu ;
  • Grup de dezvoltare personala pentru copii  intre 3-12 ani impreuna cu Andreea Onutu
  • Psiholog voluntar, consilier in proiectarea si derularea studiului de cercetare       „Profilul psihologic al lucratorilor in domeniul serviciilor de ambulanta”    Serviciul de ambulanta Bucuresti-Ilfov,  (testare si cursuri  de dezvoltare personala a angajatilor SABIF), 2011
  • Elaborarea proiectului « Dreptul la viata – asistarea psiho-oncologica » pentru FDSC, 2012
  • Practica in abordarea psihiatrica a pacientilor – Medic Specialist Carmen Varzaru, Centrul Medical Humanitas
  • Voluntar in cadrul Asezamantului Social Justinian Marina -  Centrul Diaconia
  • Formare continua prin participari la conferinte nationale, traininguri si workshopuri
  • Membru al Societatii de Psihoterapie Experentiala Romana
  • Psiholog invitat al emisiunii Caravana Romilor cu tema : « Casatoriile timpurii »

Recomandare:

“ Deoarece suntem fiinte sociale, consider ca este esential ca aceasta calatorie – viata noastra – sa fie imbogatita de relatii sanatoase si armonioase cu cei din jur. Mare parte din problemele noastre emotionale sunt cauzate de relatii nesanatoase, conflicte si modalitati disfunctionale de interactionare.

Multi dintre noi suntem intr-o permanenta cautare a fericirii si am dori sa traim intr-o lume mai buna, dar pentru a vedea o schimbare benefica in viata noastra si in jurul nostru, primul pas este sa incepem cu noi insine, prin autocunoastere, intelegere si armonizare interioara.”

Publicat în Fără categorie | 2 comentarii